کشور مالدیو در تلاش برای احیای صنعت گردشگری خود، واکسن به مسافران در بدو ورود واکسن می زند.

عبدالله ماسوم وزیر گردشگری مالدیو در مصاحبه ای با شبکه خبری CNBC گفت: مالدیو به عنوان بخشی از ابتکار عمل سه جانبه این کشور با هدف جبران خسارت شدید گردشگری، خدمات واکسیناسیون کووید 19 را به گردشگران ارائه می دهد.

تا کنون این کشور 53% از جمعیت 530.000 نفری خود را با دوز اول واکسینه کرده است که این رقم شامل 90% از افرادی است که در صنعت گردشگری این کشور شاغل هستند.

البته او خاطر نشان کرد که اولویت این کشور با واکسیناسیون دوز اول و دوم مردم کشور خودش است و پس از آن واکسیناسیون توریست ها را آغاز خواهند کرد.

این کشور تا کنون از کشورهای هند و چین و همچنین برنامه توزیع عادلانه واکسن به نام کوواکس، واکسن های مورد نیاز خود را تامین کرده است.

وزیر گردشگری مالدیو افزود این کشور مشکلی در تامین واکسن برای گردشگران نخواهد داشت. او پاسخی به این موضوع نداد که گردشگران آیا موطف به پرداخت هزینه واکسن هستند یا خیر اما گفت این موضوع، مسئله چندان مهمی نیست.

کشور مالدیو ، یک مجمع الجزایر در جنوب آسیاست که به دلیل سواحل گرمسیری و آبهای بکر آن بسیار مشهور است. اقتصاد این کشور وابستگی زیادی به صنعت جهانگردی دارد بطوری که حدود 67٪ از کل تولید ناخالص داخلی (GDP) آن به طور مستقیم و غیرمستقیم از گردشگری حاصل می شود.

پادکست

پادکست مالدیو

برای شنیدن پادکست مالدیو بر روی این نوشته کلیک کنید